Kaip numesti svorį po nėštumo

Dauguma moterų po gimdymo teigia, kad dėl užgriuvusių motinystės rūpesčių net nepajunta, kaip greitai ištirpsta kilogramai, priaugti nėštumo metu, bet daliai iš jų visgi reikia įdėti pastangų, kad pasiektų norimą svorį.

Jeigu prieš nėštumą moters svoris buvo normalus (kūno masės indeksas, KMI buvo 18,5-24,9), o nėštumo metu ji priaugo ne daugiau kaip 11,5–16 kg, yra didelė tikimybė, kad nepageidaujami kilogramai savaime „ištirps“ per 2–4 mėn. po gimdymo, jei moteris rūpestingai stebės, ką valgo, ir bus fiziškai aktyvi.

Jeigu prieš nėštumą moteris turėjo antsvorio, o nėštumo metu priaugo daugiau nei 7–11,5 kg, atsikratyti nepageidaujamų kilogramų prireiks apie 10–12 mėnesių. Tuo pačiu nuolat reikės akylai stebėti mitybą ir užsiimti aktyvia fizine veikla. Tačiau nereikia pamiršti, kad kartais žmogaus individualios fizinės savybės lemia, kad kilogramai ištirpsta anksčiau, nei tikėtasi.

Veiksmai, padėsiantys sulieknėti po gimdymo:

  1. Per dieną valgykite 5-6 kartus nedidelėmis porcijomis. Neužmirškite pavalgyti, nes kitaip pristigsite energijos, jausite silpnumą, mažiau judėsite, o tai nepadės dailinti figūros ar net išprovokuos persivalgymo priepuolius.
  2. Visada šalia savęs turėkite užkandžių: saujelę riešutų, šviežią morką ar kitą daržovę bei vaisių.
  3. Gerkite gryną vandenį, o ne daug angliavandenių turinčias sultis, saldintą arbatą ar kavą.
  4. Skanaukite viską saikingai!
  5. Energijos paros poreikis turi būti ne mažesnis kaip 1800 kcal.
  6. Nepamirškite, kad pieno gamybai krūtyse reikia energijos, todėl žindymas skatina organizmą deginti kalorijas. Per greitas svorio kritimas gali sutrikdyti pieno gamybą, todėl nesiimkite drastiškų dietų, nes Jūs esate maitinanti mama!
  7. Klausykitės muzikos, nestresuokite, būkite geros nuotaikos ir mėgaukitės motinyste! Nėštumas ir laikotarpis po gimdymo – fiziologinė būklė, todėl leiskite ramiai praeiti šiems periodams, juk geriausia, kai organizmas palengva grįžta į savo vėžes, o nerimaudama galite kaip tik dar labiau užsinorėti saldumynų ir nesveiko maisto.
  8. Judėkite! Pradėkite nuo lengvos mankštos, kurią laikui bėgant ir esant poreikiui galėsite pakeisti į intensyvesnes treniruotes sporto klube. Tuo metu tėtis turės galimybę pabūti su vaikučiu. Jeigu neturite galimybės bent kelioms valandoms kam nors palikti vaiką, įsigykite treniruoklį arba sportuokite kartu su mažyliu, pvz., atsilenkimus darykite laikydama jį rankose. Vaiko krykštavimas pakels nuotaiką ir motyvaciją. Esant palankiam orui, kuo dažniau kartu su vaikučiu eikite į lauką – vežimėlio stumdymas yra puikus būdas mesti svorį, nes pasivaikščiojimo metu galima sudeginti net 206 kcal/1 val.

Jeigu, laikantis visų patarimų, visgi išlieka šiek tiek paryškėjusios moteriškos linijos – atsiminkite, kad Jūs tapote dar brandesne moterimi, nei buvote anksčiau, todėl mylėkite save ir Jūs mylės kiti tokią, kokia esate: MYLIMA IR MYLINTI MOTERIS BEI MAMA :):):)!