10 nėštumo savaitė

Visi vaikučio organai jau susiformavę ir paaugę pradeda dirbti kartu, nors ir be koordinacijos.

Vaikutis pamažu panašėja į mažą žmogutį. Apvalėja galva, pradeda formuotis ir ryškėti kaklo kontūrai. Visiškai susiformuoja akių vokai, kurie saugo akis nuo vaisiaus vandenų (vaikutis pradės mirksėti tik 27-ą nėštumo savaitę). Ausytės jau beveik pasiruošusios klausytis garsų, tik dar esti per žemai ir neturi kelių svarbių jungčių su smegenimis. Burnoje formuojasi dantų užuomazgos. Kojų ir rankų pirštukai atsiskiria, nes išnyksta plėvelė, kuri juos jungė vieną su kitu, o ant pirštukų pradeda augti maži nagučiai. Jeigu laukiatės berniuko,  jo sėklidės pradeda gaminti hormoną – testosteroną.

slyva

Šiuo metu Jūsų vaikutis tokio dydžio kaip džiovinta slyva

Vaikutis gimdoje ryja jį supantį amniono skystį (vaisiaus vandenis). Taip pat jis kaip plaukikas spardosi kojytėmis vandenyse, o lenkdamas per alkūnes rankytes gali sukryžiuoti mažyčius delniukus ties krūtine.

Nuo 10-os savaitės mažylis mediciniškai vadinamas nebe embrionu, o vaisiumi.

PATARIMAI, PASTEBĖJIMAI

  • Jūsų gimda padidėja dvigubai ir išryškina pilvuką, o talija sparčiai nyksta. Metas atnaujinti garderobą!
  • Pirmosiomis nėštumo savaitėmis spartus svorio didėjimas nėra būdingas, nes vaisiui kol kas nereikia tiek daug kalorijų. Pasistenkite nevalgyti už du! Atminkite, kad didysis svorio prieaugis būdingas antram ir trečiam nėštumo trimestrui.
  • Galite pajusti, kad pagausėjo seilių burnoje. Tai gali būti susiję su keliomis priežastimis: rytiniu pykinimu, rėmeniu, o kartais – ir be priežasties.
  • Dar kelios savaitės kantrybės ir tuomet baigsis arba bent pastebimai sumažės Jus kankinęs pykinimas, vėmimas, įvairaus maisto ir kvapo netoleravimas. Dėl viso šito kalti „siautėjantys“ hormonai, kurie veikia savijautą ir nuotaiką!
  • Kadangi šiuo laikotarpiu formuojasi Jūsų vaikučio dantų užuomazgos, labia svarbu, kad Jūs gautumėte pakankamą kiekį vitamin D. Taip apsaugosite savo vaikutį nuo dantų „skylučių“ ateityje. Rekomenduoja vitamin D paros norma yra 5 mikrog. Vieni geriausių jo šaltinių – saulė ir riebi žuvis, pvz. lašiša.